Vad krävs för att starta i elit-gruppen?
Du bör vara en erfaren OCR-löpare, och kunna påvisa bra resultat ifrån tidigare lopp. (Valet om att starta i elit-grupp görs i anmälningsportalen)

Jag vill starta tidigt.
Anmäl dig tidigt, så får du en tidig startplats.

Kan man välja starttid?
Nej du kan inte välja starttid, Vill du ha en sen starttid så kan du maila till oss så skall vi se om vi kan hjälpa dig.
info@actionrun.se

Kan jag sälja min startplats?
Ja, logga in i ditt konto här, klicka på ”Anmälningar” och sedan på ”Aktivera kod för att sälja plats”. Då dyker det upp en transferkod som du ger till den som ska ta över din startplatsTransferavgift på 200 kronor betalas av mottagaren. Detta måste göras minst 1 vecka innan loppet.

Anmälningsavgift.
Är det samma anmälningsavgift för individuell och lag?
Ja, anmälningsavgiften är samma för alla.

Vad kostar det?
Avgiften är från 595 till 795 kr per deltagare beroende när du anmäler dig.
Klicka på ”ANMÄLAN” så ser du de olika priserna.

Jag har blivit sjuk/skadad och kan inte delta. Hur gör jag?
Om du har tecknat Startklarförsäkringen kontaktar du Folksam på telefon 0771-960 960.
Har du inte tecknat Startklarförsäkringen görs ingen återbetalning av anmälningsavgiften.

När är sista anmälan.
Du kan anmäla dig ända fram till en timme före start, och får starta sist. Men det tillkommer en efteranmälansavgift på 100 kr, total startavgift blir då 895 kr.

Presentkort.
Vi har ett fint presentkort som du kan beställa och få skickat till dig. Klicka här för att komma till webbshop.

Hur många är det i en startgrupp?
I en startgrupp så är det 20 personer.

Kommer alla i ett lag i samma startgrupp?
En vecka innan start så kommer vi att gå igenom alla deltagare och se till att hela laget kommer i samma startgrupp, är ni fler än 20 personer i laget blir ni uppdelade i flera startgrupper.

Hur gammal måste man vara för att deltaga?
Du kan delta när du har fyllt 15 år.

Är man försäkrad av arrangörerna?
Nej, allt deltagande sker på EGEN RISK. ActionRun AB frånsäger sig allt ansvar för skador hos deltagaren och hans/hennes utrustning. Se till att du ser över din försäkring så att den gäller denna typ av lopp. När du anmäler dig så kan du teckna Folksams ”Startklar” en försäkring som både ger dig olycksfallsförsäkring och anmälningsavgiften tillbaka om du skulle skada dig innan loppet. Läs mer på:  www.startklar.nu

Tävlar man på egen risk?
Ja, du tävlar på egen risk.

Får jag startpapper hemskickat till mig?
Nej. När du anmält dig så får du ett bekräftelsemail, ta med detta mail och en legitimation när du hämtar ut ditt startkuvert där allt som du behöver finns.

Personuppgifter
För att kunna hantera ditt deltagande namn behöver vi adress, e-post, telefonnummer och personnummer. Vi förbehåller oss rätten att lagra dessa. Vi lämnar aldrig ut personlig information till någon annan.  Genom din anmälan ger du oss rätten att använda de foton och filmer som tas under loppet i marknadsföringssyfte.

Villkor för köp.
Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte vid köp av anmälning till evenemang. När bokning har skett är du som kund bunden av ditt köp. Du ansvarar själv för att kontrollera om ett evenemang är flyttat eller inställt. Om ett arrangemang ställs in bör Du omgående kontakta oss som arrangör. Vid inställt arrangemang återbetalas inte service- och administrationsavgifter. Betald anmälan kan inte överlåtas till annan person. Om du väljer att betala via faktura är du som kund bunden till köpet, oavsett om du deltar på evenemanget eller ej. En bokning inte giltig innan fakturan är betald.

Arrangör
ActionRun AB, Jutabo Bäckäng, S- 507 90  Brämhult,

Var hämtar jag ut mitt startkuvert?
Startkuverten med nummerlappar, chip och tävlings info hämtas ut antingen på fredagen innan tävling eller på lördag morgon tävlingsdagen.

OBS!!! Olika utlämningsställen för olika städer, detta presenteras inför varje tävling!

När startar man?
Första start är beräknad till kl. 12:00 och man kommer att starta i 2 minuters intervall, upp till 20 personer i varje startgrupp. Elitgruppen startar först därefter startar man efter sin anmälan. OBS!! Tidig anmälan ju tidigare startplats!

Lag startar givetvis samma starttid.

När lägger ni ut startlistor?
Vi kommer att lägga ut startlistor senast onsdag veckan innan start.

Hur många kan man vara i ett lag?
I ett lag är man minst 3 stycken och kan vara hur många som helst, men det är bara de 3 bästas tider som räknas.

Tänk på att det är max 20 personer i en startgrupp, är ni fler i laget så blir ni uppdelade i flera startgrupper.

Var kan man byta om?
Det finns begränsad tillgång till ombyte, du kommer att få denna information i ett mail i samband med att starttider skickas ut.

Får man någon att äta efter loppet.
Ja när du går i mål får du dricka, banan och en energibar.

Hur tränad måste jag vara?
Vi har två banor på 5 respektive 8 km, så att det finns något för alla oavsett. Men vår tanke är ju att du skall ha en kul dag, så känner du dig trött så är det bara och gå. Det är du som bestämmer.

Får man något pris?
Alla kommer att få en fin medalj.

Vad händer om man inte klarar ett hinder?
Är det så att du absolut inte klarar ett hinder eller tycker att ett hinder är otäckt så får du gå runt, men du får göra ett straff på 10 Burpess så att du inte vinner tid. Detta är inte en tävling på blodigt allvar utan en kul grej, tiden är inte det viktigaste.

Om man skadar sig?
Det kommer att finnas sjukvårdare i anslutning till banan.

Vilken utrustning skall jag ha?
Vi rekommenderar löparskor med terrängsula. Kläder som torkar snabbt är att föredra då du troligen kommer att bli blöt vid flera tillfällen, vi rekommenderar inte bomullsplagg då de blir tyngre än till exempel polyester när det blir blött. En bra handske med gummerat grepp är en fördel då vissa hinder kan bli hala av vatten.

Hur får jag min resultattid?
Tiderna hittar du efter loppet på vår hemsida. Första listan direkt efter loppet är alltid med en reservation för eventuella justeringar.

Vad är skillnaden på 5 & 8km bana?
5 km banan är lättare och det kommer vara ca, 25 hinder istället för 30-35 som den långa sträckan erbjuder, helt enkelt lite lättare att ta sig igenom. 8 km banan är vår mer tuffa sträcka med svårare och mer krävande hinder. Oavsett om man springer 5 km eller 8 km så startar man och går i mål på samma ställe. Vi garanterar samma upplevelse oavsett val av sträcka och man kan ändra sig ända fram till tävlingsdagen om vilken sträcka man vill genomföra!

Hur vet man hur banan går?
Banan kommer att vara snitslat så det är bara att följa markeringsbanden eller markeringarna i marken.

Måste man vara simkunnig?
Ja, du bör nog kunna simma. Men på alla ställen finns det rep eller annat så att du kan dra dig fram. Det kommer även att finnas funktionärer som hjälper till. Du hamnar enbart i vattnet om du misslyckas vid ett hinder.

Vad händer om man inte klarar ett hinder?
Är det så att du absolut inte klarar ett hinder så får du gå runt, men du får göra ett straff, 10 Burpees, så att du inte vinner tid. För de flesta är detta är inte en tävling på blodigt allvar utan en kul grej, tiden är inte det viktigaste.

Finns det dricka utmed banan?
Ja, det kommer att finnas två stationer där du kan få vätska utmed banan.

Finns det elhinder med i loppet?
Nej.

Finns det vattenhinder med i loppet?
Ja, men ingen längre simsträcka och endast om du trillar i från hindret. Så håll i dig!

Finns det höga hinder?
Vissa höjder finns det men det blir ingen höjdchock.

ActionRun Mini
I varje stad vi utför tävlingar kommer vi om vädret tillåter arrangera ett område för barnen att roa sig på, detta genom en uppblåsbar hinderbana! Placeringen är olika beroende på vilken stad vi är i och hur vädret är den dagen tävlingen är.

När startar eventet?
Första starten går vid 12.00 och lite beroende på hur många deltagare som är med varar loppet olika länge på varje ort.

Karta?
Vid start och mål kommer det finnas stora områdeskartor, där kan man även få en mindre karta att plocka med sig!

Bästa platsen som åskådare?
Generellt sätt så är det mest spektakulärt att vara vid start- och målområde, även de mest centrala delarna av banan är riktigt spännande att kolla på! Sist men inte minst alla vatten-hinder, där kan man få sig ett gott skratt, vissa blir blöta och andra inte…

Störningar i det ”vardagliga” under eventet?
Vi är tacksamma för att kunna arrangera detta event i just er stad så vi vill ju självklart störa så lite som möjligt i vardagen och allt vad det innebär. På de centrala gatorna vi stänger av finns det alltid möjlighet för varutransporter och liknande leveranser att ta sig fram under uppbyggnads fasen. Om våra avspärrningar påverkar busstrafik finns alltid alternativa rutter, mer info om detta får ni hos stadens trafik-kontor.

Kan ni skicka faktura på anmälningsavgifterna?
Till er som företag erbjuder vi självklart möjlighet att få startplatserna fakturerade.
Välj betalsätt faktura när ni gör anmälningen i anmälningsportalen.

Hur många personer kan man vara i ett lag?
Ett lag kan innehålla obegränsat med personer, dock finns en gräns för hur många som kan starta i samma startgrupp och det antalet är ca. 20st.

Vad kostar det?
Priser för respektive lopp kan ni se här.

Ansökning om kreditering tas emot separat inför varje event senast 10 dgr innan tävlingen.

Akreditering
(Namn, kontaktuppgifter)

Villkor:
ActionRun önskar att kostnadsfritt erhålla fyra (4) digitala bilder (högupplösta) från varje fotat event. Bilderna kan skickas via e-post till ActionRun AB, info@actionrun.se.
ActionRun äger rätt att förfoga över dessa bilder genom framställning eller tillgängliggörande på webbplatsen www.actionrun.se samt eventuella trycksaker, i syfte att marknadsföra och informera om vår verksamhet och våra event. Fotografens namn anges i enlighet med god sed.

Hej.

Kul att du vill vara med som funktionär vid ActionRun.
Fyll i fälten nedan så kommer vi att kontakta dig.
Alla frivilliga funktionärer får anmäla sin utan kostnad till valfritt ActionRun lopp!

Funktionär
Skickar

Actionrun

 

ActionRun är Sveriges största OCR lopp för både elit och motionär. Tekniska roliga hinder i absolut toppklass. Antar du utmaningen?



Event 2017

 
Örebro 29 April
Helsingborg 27 Maj
Borås 19 Augusti
Norrköping 2 September
Västerås 23 September
Malmö Arena 25-26 November


Bilder

 


Kontakt

 
ActionRun AB
Jutabo Bäckäng, 507 90 Brämhult
Org. nr. 556584-0351

E-mail: info@actionrun.se
Webb: www.actionrun.se